Anja_kangas1-hd-me.jpg

Aloita uusi elämä hor­mo­ni­joo­gal­la

Sinulle nainen, joka haluat parantaa hyvinvointiasi :)


NYT VERKKOKURSSI MYYNISSÄ!

1636721943244_dinah-picture-me.jpg

Miksi hor­mo­ni­joo­ga?

Hormonijooga (Dinah Rodriguesin metoodin kanssa) on tehokas menetelmä, joka on auttanut tuhansia naisia parantamaan elämänlaatua ja hyvinvointiansa.


Ja Hormonijooga toimi! 


Paras esimerkki siitä on hormonijoogan perustaja Dinah Rodigues itse. 


Kuva on otettu minun koulutuskursissa vuonna 2009 Berliinissa, kun Dinah Rodrigues oli jo 81 vuonna! Mahtava nainen kuntoinen ja täynnä energia oleva nainen. Hän syntynyt vuonna 1927 ja vielä pitää kurssia! Hän on kyllä paras todiste, miten hormonijoogan avulla voi elää tervellinen pitkä elämä :)


Nyt sinäkin voit opia tämä ainutlaatuinen joogaharjoitus!

flowers%20in%20rosa2-me.JPG

Kurssikuvaus  


Hormonijooga on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, joka aktivoi kehon omaa hormonitoimintaa umpirauhassysteemin kautta. Metodin on kehittänyt brasilialainen psykologi Dinah Rodrigues noin 20 vuotta sitten. Hormonijoogaterapia on yhdistelmä erilaisia joogatekniikoita esim. dynaamista hathajoogaa, kundaliinijoogaa, hen­gi­tys­har­joi­tuk­sia ja tiibetiläistä energiajoogaa. 

Näin ollen tämä dynaaminen joogamuoto kohentaa yleistä hyvinvointia ja elinvoimaisuutta. Harjoituksen tulokset on helppo huomata.  Jo muutaman kuukauden säännöllinen harjoittelu tasapainottaa hormonituotantoa ja parantaa elämälaatua vähentämällä esim. PMS- ja vaihdevuosioireita. Hormonijooga on hyvä vaihtoehto niille naisille, jotka haluavat luonnonmukaisen hoitotavan hor­mo­ni­kor­vaus­hoi­to­jen sijaan. Hormonijoogasta ei synny sivuvaikutuksia, joita hor­mo­ni­kor­vaus­hoi­dot monesti aiheuttavat. Hormonikorvaushoito ei ole este hormonijoogan harrastamiselle.


Hormonijoogan vaikutukset:

  • aktivoi kehon omaa hormonituotantoa
  • ehkäisee hormoniperusteisia sairauksia, mm. osteoporoosia, endometrioosia sekä sydän- ja verisuonisairauksia
  • vähentää vaihdevuosioireita kuten mm. kuumia aaltoja, sydämen tykyttelyä, hikoilua, ärtyneisyyttä, masentuneisuutta, limakalvo-oireita, ihon arkuutta, unihäiriöitä, haluttomuutta, painon nousua, muistin huononemista, päänsärkyä ja migreeniä
  • vahvistaa lihaksia ja kehon notkeutta
  • lisää keskittymiskykyä sekä kehon ja mielen tasapainoa
  • kohentaa terveyttä ja hyvää oloa ylipäätään

Hormonijooga sopii:

  • kaikille naisille, jotka haluavat parantaa omaa kuntoaan ja hyvinvointiaan
  • vaihdevuosioireista kärsiville naisille, jotka haluavat lopettaa hor­mo­ni­kor­vaus­hoi­don tai eivät halua aloittaa sellaista
  • naisille, joilla on pre­men­stru­aa­li­syndroo­ma (PMS)
  • naisille, joilla on ennenaikainen menopaussi
  • lapsettomuudesta kärsiville (jos syy on hormoniongelmat tai PCO eli polykystiset munasarjat)

Hormonijooga ei sovi:

  • raskaana oleville naisille
  • naisille, joilla on tai on ollut rintasyöpä
  • vaikeasta ja pitkälle edenneestä endometrioosiasta kärsiville
  • naisille, joilla on yli 5 cm iso myooma (pieni myooma voi hävitä kun harjoittaa hormonijoogaa)
  • vaikeasta osteoporoosista kärsiville (jos on osteopeniaa, voi harjoittaa hormonijoogaa)
  • vakavista sydänoireista kärsiville tai leikkauksesta toipuville

Kurssilla opetellaan Dinah Rodriguesin alkuperäinen hor­mo­ni­joo­ga­lii­ke­sar­ja, joka sisältää noin 20 eri harjoitusta. Hormonijoogatunti aloitetaan lämmittelyllä, jonka jälkeen harjoitellaan varsinaisia liikesarjoja. Tunti lopetetaan syvärentoutuksella. Kurssin yhteydessä tehdään myös harjoituksia, jotka auttavat stressiin ja uniongelmiin.


Aiempaa kokemusta joogasta ei edellytetä. Hormonijoogaa harrastaakseen ei tarvitse välttämättä olla erityisen liikunnallinen vaan se sopii kaikille ikään, painoon tmv. katsomatta. 

Kurssin jälkeen saat harjoitusoppaan, jonka avulla voit jatkaa harjoituksia kotona.

anja%20baum%20relaxed-me.JPG

Heippa Sinä IHANA NAINEN!

Olen Anja - sinun val­men­ta­ja

Olen Anja Huovinen Wickenhagen - Suomen ensimmäinen hormonijoogan opettaja. Kävin vuonna 2009 Berliinissä hormonijoogan perustaneen Dinah Rodriguesin koulutuksessa. 

Vuonna 2010 julkaisin yhdessä Varpu Tavin kanssa kirjan "Hormoniharmoniaa ruokavalion ja joogan keinoin". Olen työskennellyt jo yli kymmenen vuotta eri-ikäisten naisten kanssa - naisen kokonaisvaltainen hyvinvointi on lähellä minun sydäntäni.  Hormonijoogan löysin sattumalta ollessani kotimaassani Saksassa lomalla, jolloin samana kesänä oli Dinah Rodriguesin hor­mo­ni­joo­gao­pet­ta­ja­kou­lu­tus. 


Dinah teki minuun ison vaikutuksen. Hän oli silloin jo yli 80 -vuotias, mutta uskomattoman nuoren näköinen ja huippukunnossa oleva nainen. Hän on esikuvani ja paras esimerkki siitä että hänen menetelmänsä toimii!


Koulutukseltani olen diplomi-insinööri. Esikoislapsen odotusaikana vuonna 2003 löysin joogan polulle ja siirryin kokonaisvaltaisesti hyvinvointi- ja liikunta-alalle.

Kävin Suomen joogaliiton pitkän linjan joo­gan­opet­ta­ja­kou­lu­tuk­sen ja valmistuin 2013 SJL -jooganopettajaksi. Lisäksi opiskelin joogaterapiaa kansainvälisesti arvostetussa Svastha Yoga Therapy ohjelmassa saksalaisen kirurgiortopedin Dr. Günther Nissen johdolla.


2009 perustin oman yrityksen Happyliikunta. Opetan jooga pääsöinisesti Espoossa. Järjestän myös hy­vin­voin­ti­vii­kon­lop­put ja joogaretriittit Suomessa sekä ulkomailla.


Sain itse joogasta paljon elämäniloa ja voimaa, minkä haluan siirtää myös oppilailleni :)


ps. Järjestän kurssia ympäri Suomea. Kurssit sopivat hyvin esim. joogastudioille, kuntokeskuksille tai hy­vin­voin­ti­ret­riit­tiin. Myös yksityisopetusta tarjolla!

Suunnitellaan yhdessä sinulle sopiva kurssipaketti! 

Anja-flyinghair1-500px-me.jpg

UUTTA!!! VERK­KO­KURS­SI NYT MYYNNISSÄ

KURSSI Sinulle upea nainen!

Kurssi on juuri SINULLE nainen, joka et halua enää hormonaalisen epätasopainon hallitsevan elämääsi.


Voit tilata verkkokurssi s-postilla: happyliikunta@gmail.com


Jos sinulla on vaihdevuosien oireita kuten kuumat aallot, kuivat limakalvot tai mielialan vaihtelusta. Tai haluatko nukkua taas levollisesti koko yön pyörimättä aamuyöstä hereillä sängyssä? Kärsitkö PMS oireista tai kivuliaista kuukautisista?

Jos vastaus on kyllä vaikka vain yhdelle kysymykselle - sitten hormonijooga voi auttaa sinua parantamaan elämänlaatuasi.


ALOITA HETI!

Kurssi sisältää kolme tuntia opetusvideota ja 20-sivuisen harjoitusoppaan sekä A4 kuvajulisteen.

Kurssin hinta vain 48e. 


Tilaa kurssi sinulle heti ja aloita laadukkaampi elämä!


ps. Olen 46v joogaopettaja ja itse myös harrastunut (ja opettanut) hormonijoogaa jo yli 10 vuotta hyvällä kokemuksella. Harjoitukset ovat auttaneet niin naisasiakkaitani, kuin minuakin 😊

Jos sinulle on kysymyksiä, voit soita minulle (Anja 0400 854939).


Palaute verkkokurssista:


"Hei Anja, haluan vielä jakaa kokemukseni hormoonijoogasta kanssasi. Voit ehkä hyödyntää kokemuksiani asiakkaidesi kanssa jotka kertovat sairastavansa MS-tautia.Olen itse sairastanut sitä nyt 14 vuotta, ja olen vielä hyvässä kunnossa, kiitos liikunnan. Hormoonijooga on sopinut minulle erittäin hyvin.Alunperin  aloitin sen vähentääkseni kuumia aaltoja, mutta nyt en luopuisi säännöllisestä harjoituksesta muutenkaan. Säännöllinen harjoittelu vähentää niveljäykkyyttä, lihaskipuja ja levottomuutta koko kehossa. Olen todella onnellinen että satuin löytämään tietoa asiasta ja tilasin hyvän kurssisi.

Oikein mukavaa loppukesää sinulle, toivottaa Teija"

ko­ke­muk­sia

hyt-me.png

Hormonijooga toimi! 

Näyttelijä Kiti Kokkonen kokeilee hormonijoogaa. Katso YLE areenassa HEHKU ohjelmaa. 

unsplash-c3KZP4azG6g-me

Hormonijoogalla raskaaksi?

"Kurssista jäi itselleni tosi voimanatunut ja innostunut olo."

Lue Eiran kokemuksia Simpukka lehdessä. 

kunto&terveys%20kuva-me.png

Kauneutta ja terveyttä hormonijoogalla

Lue "Kunto ja terveys"-lehden artikkeli hormonijoogasta ja opi muutamia harjoituksia.

Katso video!

Pirjo on jo monta vuotta Anjan hormonijoogan oppilas. Hän kertoi lyhyesti omista kokemuksista ja miksi sinunkin kannattaa aloittaa hormonijooga.

flowers%20in%20rosa2-me.JPG

KIRJA: Hor­mo­ni­joo­ga ruoka valion ja joogan keinoin 

Kirkkonummelainen jooganopettaja ja Suomen Joogaliiton kouluttaja Ulla-Maija Rönkä kirjoittaa Suomen Joogalehdessä 3/2011 ihanasti kirjastamme:


”Hormoniharmoniaa ruokavalion ja joogan keinoin” jakautuu kahteen osaan jotka täydentävät hyvin toisiaan. Varpu Tavi on kirjoittanut tekstit ja Anja Huovinen on toiminut asiantuntijana kirjan joogaa koskevassa osiossa.

1636717347640_hormoniharmoniaa1-me.jpg

Varpu Tavi on Saksassa asuva tietokirjailija ja toimittaja, joka on julkaissut useita ruokavalion ter­veys­vai­ku­tuk­sis­ta kertovia kirjoja (mm. ”Nainen parasta vuosikertaa”, painos loppuunmyyty, mutta voi löytyä kirjastoista). Hän on perehtynyt alaan intensiivisesti kahdeksan vuoden ajan ja pitää aiheesta myös luentoja. Joogaan Varpu Tavi tutustui jo 14-vuotiaana isänsä joogatunneilla.

Tavilla on taito kirjoittaa helposti ymmärrettävää tekstiä. Vaikka ruokavalio on aiheena äärimmäisen laaja ja hormonitoiminta mutkikas tapahtuma, hän onnistuu kiteyttämään asiat selkeään muotoon. Hän esittelee yksinkertaistaen ne hormonit, jotka kirjan aiheen kannalta ovat olennaisimmat. Luonnolliset hor­mo­ni­kor­vaus­hoi­dot eritellään sopivan laajasti ja annetaan keinoja helpottaa kotikonstein vaihdevuosioireita.

Tavi antaa ohjeita itsehoitoon koskien myös monia nykyisin hyvin tavallisia vaivoja, kuten esimerkiksi masennus, unihäiriöt ja haitallinen stressi. Ruokavalion ja yrttihoitoihin liittyvät asiat tuodaan esiin käytännönläheisellä tavalla. Ravinnon ja hormonien yhteys tulee monipuolisesti esiin esimerkkien kautta. Terveyttä ylläpitävän ruokavalion rakentamisessa Tavi korostaa puhtaan, mahdollisimman vähän käsitellyn ja monipuolisen ravinnon merkitystä. Teksti johdattelee tutkimaan omia elämäntapoja ja ottamaan elämän omiin käsiin.

Anja Huovinen on syntynyt Saksassa ja opiskellut siellä hor­mo­ni­joo­gan­opet­ta­jak­si. Hän on mm. suorittanut Dinah Rodriguesin ”Hormone yoga Therapy”  (hormonijooga) koulutusohjelman Berliinissä vuonna 2009 sekä yoga Vidyan las­ten­joo­gao­pet­ta­ja­kurs­sin keväällä 2010. Hän asuu nykyisin Suomessa ja on mukana Suomen joogaliiton joo­gan­opet­ta­ja­kou­lu­tuk­ses­sa. Hän opettaa muiden joogaryhmien lisäksi myös hormonijoogaa.

Kirjan joogaosuus on käytännönläheinen ja asanaharjoitusten ohjeet ovat selkeän ymmärrettävät. Tekstissä korostetaan harjoitusten sovittamista itselleen sopiviksi. Hen­gi­tys­har­joi­tuk­sen selitykset ovat hyvin ymmärrettävässä muodossa. Huomaa, että Huovisella on käytännön kokemusta niistä. Varsinainen hormonijoogaosio tuntuu hyvin tutulle. Harjoitukset ovat dynaamisia ja mukavasti energiaa antavia. Koko harjoituksen tekemiseen menee vain noin puoli tuntia tai vähemmän.

Harjoituksen oppii hyvin kirjankin perusteella. Käytännössä ohjatun hor­mo­ni­joo­ga­har­joi­tuk­sen sisältö on laajempi. Kirjassa ohjataan jättämään bhastrika-hengitys pois, jos se tuntuu liian voimakkaalta. Vaihdevuosioireiden ja kil­pi­rau­ha­son­gel­mien hoitaminen joogalla tulee esitellyksi käytännön har­joi­tuse­si­merk­kien kautta.

Kirjan kuvat tukevat tekstiä. Ne ovat mustavalkoisessa vaa­ti­mat­to­muu­des­saan mukavan rauhoittavia. Olenkin jo kyllästymiseen asti nähnyt komeasti kuvitettuja selailu- ja katselukirjoja, joista oman terveyden vaalimiseen ja joogaharjoitukseen ei juuri saa tukea. Tämä kirja on toista maata. Se on käytännönläheinen ja selkeä opas joka ei jää pölyyntymään kirjahyllyyni."

yh­teys­tie­dot

Anja Huovinen

Happyliikunta - Yoga with Anja

jooga, pilates & kehohuolto


www.happyliikunta.com

+ 358 400 854 939 (Anja)

happyliikunta@gmail.com

Copyright 2021, happyliikunta. Kaikki oikeudet pidätetään. 

oidom badge